Mi lesz a középiskola után?

alt

Hatalmas feladat segíteni a tizenéveseknek a középiskola utáni élet megtervezésében. Hatalmas feladat, mert a szülők számára érzelmileg megterhelő belegondolni abba, hogy gyerekeik felnőnek és nekivágnak a világnak. Hatalmas feladat, mert a társadalom eléggé ferde képet ad a tizenéveseknek arról, hogy milyen a siker és a jövőbeli siker. Szeretnék néhány gondolatot mondani erről az útelágazásról.

Első lépés

Fordulj imádságban az Atyához. A Jeremiás 29:11 azt ígéri, hogy Istennek mindannyiunk számára van terve, és először hozzá kell fordulnunk, és az ő inspirációját és vezetését kell keresnünk. Szülőként azért kell imádkoznunk, hogy gyermekeink inkább engedjenek az Ő hangjának, mint a világ hangjainak. Ez nem egy titkos kód, amit meg kell fejteni; az Atya, aki tökéletesnek teremtett minket, örömmel mutatja meg nekünk a saját életünkre vonatkozó tökéletes akaratát.

Új kérdés

Ahelyett, hogy azt kérdeznéd: „Mik a terveid az érettségi után?”, próbáld megkérdezni ezt: „Mit szeretsz csinálni?” vagy „Milyen ember szeretnél lenni?” Koncentrálj arra, hogy mi az, ami örömet okoz nekik és ami felébreszti a szenvedélyüket, vagy ami lehetővé teszi számukra, hogy megosszák egyedi adottságaikat és tehetségüket a világgal.

A nagy kép

Segíts a tinédzsernek, hogy hátra lépjen és elgondolkodjon a következő kérdéseken: „Hogyan szeretnéd jobbá tenni a világot?” és „Milyen ajándékokkal, tehetségekkel és képességekkel teremtett téged Isten, hogy segítsen neked ebben?”

Ugorj be!

Ahogy a lehetőségek kezdenek a felszínre törni, készíts egy rövid listát. Aztán ugorj bele, és próbáld ki ezeket. Tölts időt beszélgetéssel, hallgatással, figyeléssel és a listán szereplő dolgok megvalósításával. Ha gyermeked például tanár szeretne lenni, egy délutáni munkahelyi látogatás nem fog tiszta képet festeni; segíts, hogy találjon egy olyan helyet, ahol valóban elmerülhet ebben.

Az igazság

A főiskola mesés, de nem az egyetlen lehetőség; sok esetben még csak nem is a legjobb lehetőség. Gyermekeink nem másodosztályú állampolgárok, ha nem a felsőfokú tanulmányokra vonatkozó választást hoznak. Arra kell bátorítanunk gyerekeinket, hogy hagyják, hogy a középiskola utáni élményeiket a szenvedélyeik és képességeik diktálják. A szakiskola, a közösségi főiskola, az alternatív szakképzési programok és a katonai szolgálat a legboldogabb, legsikeresebb, legtermékenyebb szakembereket adta, akiket ismerek.

Szánjatok rá időt

Ha a tinédzsered keresgél és bizonytalan, érdemes időt hagyni neki arra, hogy meghozzon egy olyan döntést, ami kihatással lesz az egész további életére. Egy év „kihagyása” a tapasztalatszerzésre és a tájékozódásra nagyszerű ötlet. Az év vesztés nem egy év tévézést és kialvatlanságot jelent, hanem egy év szolgálatot, munkát, szakmai gyakorlatot és mély imát. Gondoljatok rá úgy, mint egy tesztvezetés a karrierhez.

Az igazi munka

Mindannyian arra lettünk teremtve, hogy szentek legyünk, és a karrierünk eszköz arra, hogy megerősítsük szentségünket; a munkán keresztül növekedhetünk a szentségben. Nekünk is ugyanannyit kell imádkoznunk ezért az igazi munkáért, mint a gyerekeinknek. A nyitottság a kulcs: a hivatásra, a karrier útra, az oktatási útra, és leginkább arra, hogy Isten talán olyasmire hívja gyermekeinket, amit mi soha nem is képzeltünk.

Utolsó gondolat

Bármilyen utat és munkát is választanak gyermekeink, emlékeztessük őket, hogy olyasmit válasszanak, ami segít a mennybe vezetni őket, és lehetővé teszi számukra, hogy dicsőséget szerezzenek Istennek.

A cikk forrása angol nyelven

Share

Együttműködő partnerünk

Időjárás

Hőtérkép

alt

Támogatjuk a törvényes rítusváltozatokat.