Párkapcsolatra és házasságra nevelés Magyarországon és az USÁ-ban

tcse-logoA Tudomány a Családért Egyesület közhasznú egyesület célja a család, a házasság és a nemiség témakörének széleskörű tudományos kutatása, a témakörben a helyes irányvonalak kijelölése, a káros folyamatok feltérképezése, a káros jelenségek optimális csökkentésének, a hasznos folyamatok optimális növelésének kidolgozása, erősítése és az eredmények terjesztése. Jelenleg azon munkálkodnakk, hogy a család válságának megoldását és a családi életre nevelés (CSÉN) iskolai és iskolán kívüli bevezetését támogató hálózatot hozzanak létre.

Cikkünk bemutatja a párkapcsolatra és házasságra való felkészítés gyakorlati kezdeményezéseit és elméleti problémáit Magyarországon és az USA-ban,
ahol e programok az iskolákban is jelen vannak. A családi életre nevelésen a közelmúltig – és sokfelé még jelenleg is – lényegében csak a családtervezési módszerek használatára való oktatást értettek. A válások arányának rendkívüli mértékû megnövekedése, a labilissá vált házasságok helyett a még labilisabb élettársi kapcsolatok elterjedése az elmúlt évtizedekben egyre többek szemében láttatja szükségesnek a fiatalok családi életre való felkészítését.

Kolonits Klára és Tárkányi Ákos tanulmánya letölthető az egyesület honlapjáról.


További írások:

Balásházy Imre: Az ifjúság és a család boldogságának kulcskérdése a mai magyarországon

Grész Gábor: A családi életre nevelõ programok fontosabb tartalmi elemei

Mihalec Gábor, Tárkányi Ákos: A házasságok és élettársi kapcsolatok összehasonlító vizsgálata

Tárkányi Ákos: A fiatalok párkapcsolatainak válsága magyarországon

Hortobágyiné Nagy Ágnes: A boldogabb családokért – Családi Életre Nevelés (CSÉN) iskolai program

Csizmadia Róbert, Mihalec Gábor, Csirke József: Amit a tudomány megtehet a házasságra nevelésért: párkapcsolati nevelés a középiskolákban

Grész Gábor, Csizmadia Róbert, Mihalec Gábor: Családi életre nevelés az iskolán kívül

Share

Együttműködő partnerünk

Időjárás

Hőtérkép

alt

Támogatjuk a törvényes rítusváltozatokat.