Egy jó ima és egy rossz magyarázat

Egy szép imát találtam az oratio.hu oldalon. A hét tizedes engesztelő rózsafüzér jónak tűnt arra, hogy engesztelés céljából javasoljam másoknak is az imádkozását. A biztonság kedvéért elküldtem egy atyának, kérve véleményét az imával kapcsolatban.

Az imával nincs baj, írta. A hozzá fűzött “magyarázat”, amit az ima története címen osztottak meg, azonban több sebből vérzik.

Az atya válaszát szerkesztett formában adom közre.

Nem tetszik:a rózsafüzér befejező imája: se nem logikus, se nem mély, teljesen elhagyható. Talán azt hitte az illető szerkesztő, hogy a “Sömá Iszrael!” kezdetű sor miatt majd a zsidó testvérek is ezt fogják mondani?…

Több probléma van a magyarázó szöveggel az engesztelő rózsafüzér eredetéről.

  1. Az állítólag Jézusnak tulajdonított megszólító szavak sziruposak, negédesek, inkább lehetnének egy kedveskedő nagymami szavai, mint Jézusé
  2. Nem hiszem, hogy hiteles az a “prófétanő”, aki magát nyolc dicsérő jelzővel kiemeli, és ajánltatja magát Jézus szavaival.
  3. Az ún. “engesztelés” szakzsargonja miért kell, hogy Jézus szava legyen?: Ezek a kifejezések, mint “nagy kegyelmeket árasztok”, “utolsó mentőöv” (aki nem tud erről, hanem csak minden nap a 3 rózsafűzért mondja el, az nem  használ egy mentőövet?) “sok lelket mentek általa” – ez a 30-as években rögzült szent kifejezés platonikus csengésű, hogy csak a “lelket” menti, stb.
  4. A záró ima “Kis Királya”  már-már bizarr szöveg, mivel a magyar nyelvben ennek elég rossz asszociációja van, még ha azt egybeírva is hasznákuk. Ez a kifejezés mindenesetre távol áll a kinyilatkoztatás szövegétől.
  5. Egy ima, vagy egyéb rózsafüzér “teljes búcsút adó” hatásával az Egyháznak hivatalosan kell foglalkoznia és valamilyen fórumon kell döntenie erről. Egy magánkinyilatkoztatásban kapott ima milyen alapon állítja, hogy a kapott szövege teljes búcsút jelent? Ehhez nem elég az sem, hogy ezt is Jézus szavainak tulajdonítja.. Nehéz elképzelni ezek miatt, hogy a valódi Jézus ilyet hozzátenne saját mondandójához. Ez a szöveg nehezen tulajdonítható Krisztusnak.

Bárkitől származhat egy jó ötlet egy imát összeállítani. Sajnálatos, hogy ezzel együtt olvasható a soproni “próféta” kommentárja és a befejező ima, a propagandaszöveg, hogy miért kell ezt imádkozni.

Mindenki tudja, hogy nagyon sokat kell imádkozni. Valóban lehet jobban felrázni még sokakat ezzel is. De nem tudom elfogadni ezt, mint magánkinyilatkoztatást!

Mit javaslok? Pl. egy hagyományos rózsafűzér, egy szabadulás rózsafűzér, egy irgalmasság rózsefüzér, kinek mi fér egy bele egy napba…A fentinek előnye lehet viszont, hogy mindenből tartalmaz egy kicsit, és így nem olyan hosszú, mint a hagyományos rószafüzér imádkozása.

Létrehozva 2019. november 18.