Miért bízhatunk a világ legjobb üzleti könyvében

 

Könyvemben, az Üzlet a javából: Időtlen bölcsességek a Példabeszédek könyvéből a mai üzleti világ számára (Business at Its Best: Timeless Wisdom from Proverbs for Today’s Workplace), azt a nézetet vallom, hogy a Biblia a legjobb üzleti könyv, amit valaha írtak. Hosszú idő telt el a megírása óta, de erről napról napra, egyre jobban megbizonyosodom. Biztos vagyok benne, hogy ha az üzleti világ minden szereplője tanulmányozná és alkalmazná a Bibliában levő elveket, akkor a siker gyakorlatilag garantált.

Nemrégiben találkoztam egy nonprofit, magán szervezet, a Better Business Bureau (BBB) által alkalmazott nyolc „Bizalom Szabvánnyal”, melynek célja több, mint 100 éve a piaci bizalom növelése. Nem meglepő módon ezeknek az elveknek mind erős biblikus háttere van. Nézzük meg ezeket a hozzájuk tartozó igerészekkel együtt:

Építsd ki a bizalmat. Hozzunk létre és tartsunk fenn pozitív eredményeket a piacon. „Többet ér a jó hírnév a nagy gazdagságnál, a jóindulat jobb az ezüstnél és az aranynál.” (A példabeszédek könyve 22,1)

Hirdess őszintén. Tartsuk be a reklámozás és az értékesítés szabályait. „Ízlik az embernek a hazugsággal szerzett kenyér, de végül kaviccsal lesz tele a szája.” (A példabeszédek könyve 20,17)

Mondd az igazat. Mindig őszintén beszéljünk a termékeinkről és szogáltatásainkról, és megfelelő módon tegyük közzé a feltételeket. „Utálja az Úr a hazug ajkat, de a helyesen élőket kedveli.” (A példabeszédek könyve 12,22)

Légy átlátható. Nyíltan határozzuk meg vállalkozásunk jellegét, helyét és tulajdonságait, legyenek egyértelműek az irányelvek, garanciák és eljárások. Minden, ami a vevő döntését befolyásolja. „Beszédével álcázza szándékát a gyűlölködő, míg magában alattomosságot gondol. Ha kedvesen szól, ne higgy neki, mert csordultig van a szíve utálatossággal!” (A példabeszédek könyve 26,24-25)

Tartsd be ígéreteidet. Tartsuk be mind az írásbeli, mind a szóbeli megállapodásainkat. „Ellenben ha igent mondotok, az legyen igen, ha pedig nemet, az legyen nem, minden további szó a gonosztól van.” (Máté evangéliuma 5,37)

Légy érzékeny. Az üzleti vitákat gyorsan, szakszerűen és jóhiszeműen kezeljük. „Amikor tehát áldozati ajándékodat az oltárhoz viszed, és ott eszedbe jut, hogy testvérednek valami panasza van ellened, hagyd ott ajándékodat az oltár előtt, menj el, békülj ki előbb testvéreddel, és akkor térj vissza, és vidd fel ajándékodat!” (Máté evangéliuma 5,23-24)

Adatok védelme. Az összegyűlt adatokat szakszerűen kezeljük és védjük a csalással szemben. Tartsuk tiszteletben a fogyasztók igényeivel és tulajdonságaival kapcsolatos adatokat. „A magad perét pereld ellenfeleddel, de a más titkát ne fedd föl, mert aki hallja, szidalmaz téged, és rágalmazásod nem vonhatod vissza!” (A példabeszédek könyve 25,9-10)

Légy az integritás megtestesítője. Minden üzleti ügyletet és kötelezettségvállalást feddhetetlenül közelítsünk meg. „A becsületeseket feddhetetlenség vezeti, de a hűtleneket elpusztítja romlottságuk.” (A példabeszédek könyve 11, 3)

Forrás: keve.org, Monday Manna

Létrehozva 2021. november 13.