Önmagunk felajánlása Jézus Krisztus  Legdrágább Vérének

Dicsőség Jézusnak és Máriának! Örökkön örökké!

Önmagunkat  Jézus  Krisztus  Legdrágább  Vérének  felajánlani  nem  új  keletű  a  Katolikus  Egyházban.  Ez  a  cselekedet  egyidős  az  első  Nagycsütörtökkel, mikor Jézus Krisztus megalapította  a  papságot és  az  Oltáriszentséget. A  következő  szavakat  szenvedésének  előestéjén  mondta az Úr: „Kezébe vette a kenyeret, hálát adott, megtörte és odanyújtotta nekik ezekkel a szavakkal: „Ez az én testem, amelyet értetek  adok. Ezt tegyétek az én emlékezetemre.”

Ugyanígy a vacsora végén  fogta a kelyhet is, és azt mondta: „Ez a kehely az új szövetség az én véremben, amely értetek kiontatik.” (Lk. 22:19-20). Az apostolok látták  a csodák csodáját, az Oltáriszentség megalapítását, a Kereszt áldozatát,  az Új Törvény áldozatát, a legcsodálatraméltóbb szentséget, a csodálatos jelenlétet, és Krisztus kínszenvedésének maradandó emlékét. Látva  Krisztust, aki önmagát előttük, mint engesztelő áldozatot mutatta be, és  önmagát az örök élet kenyerévé, a legdrágább és csodálatosabb eledellé tette, ők leírhatatlan hittel imádták az Ő csodálatos jelenlétét. Azóta  mindez  jelen  van  a  Katolikus  Egyházban,  és  folytatódik  mindaddig,  míg az Úr dicsőségben vissza nem jön. Ez az Úr parancsa. Hirdetnünk  kell az Úr halálát, amíg Ő vissza nem tér. (vö. 1Kor. 11:26)

Az  Egyház  mindaddig  fennmarad,  amíg,  engedelmeskedve  az  Úr  parancsának – „Ezt cselekedjétek az Én emlékezetemre” – folytatja a  Szent Eucharisztia ünneplését önmagát felajánlva a mi Urunk, Jézus Krisztus Drága Testének és Vérének;”. Így az Egyház egy élő áldozatot  ajánl fel, az Ő Szenvedésének örök emlékét, amely Krisztus irántunk  érzett óriási szeretetének bizonyítéka. A szentáldozás és az aktív, áhítatos jelenlét a szentmisén a legjobb mód mindannyiunk számára, hogy  kimutassuk életünk teljes odaadásának szándékát az Oltáriszentségben  jelen lévő Úrnak. Ha igazán tudnánk, hogy az Eucharisztia a Kereszt  áldozata, akkor jobban imádnánk, nagyobb figyelemmel és áhítattal, és  visszautasítanánk minden irányzatot, hogy a Szentmisét diszkó teremmé vagy adománygyűjtő összejövetellé akarja tenni.

Minden  egyes  szentmise  a  húsvéti  misztérium  megelevenedése.  Egyszerre  áldozati  emlék,  melyben  a  Kereszt  áldozata  állandósult,  és áldozati lakoma az Úr Testével és Vérével. A szentmisében egygyé válunk Jézussal. A lelkünk ilyenkor megtelik kegyelemmel és a  jövőbeli dicsőség ígérete adatik nekünk. Mindezek a felbecsülhetetlen kincsek megérdemlik a mi teljes önátadásunkat. Önmagunk átadása az Oltáriszentségben jelen lévő Úrnak folytatódik az áldásban,  és  a  gyakori  szentségimádásban.  Ebben  megláthatjuk  Jézus  Drága  Vérének való önátadásunkat is, hiszen Ő élő személy, és az Ő Vére  nem választható el az Ő Testétől.

Az  Isteni  Irgalmasság  imádásában  áhítatunkat  Jézus  Drága Vére  felé irányítjuk. A Drága Vér, amely a lelkek megmentésére tört elő,  életünk forrása. Így imádkozzuk: „Ó Vér és Víz, mely Jézus Szívéből  törtél elő, mint irgalmunk forrása, bízom Benned!” Folytonosan felajánljuk a Mennyei Atyának Jézus Testét és Vérét, engesztelésül bűneinkért és az egész világ bűneiért. Érdemes összevetni, hisz hasonlóság fedezhető fel az Irgalmasság rózsafüzérének tizedei és a Drága  Szent Vér rózsafüzér tizenkettedei között.

Az Irgalmasság rózsafüzérének tizedeiben azt ismételgetjük, hogy  „irgalmazz nekünk és az egész világnak”, miközben a Szent Vér rózsafüzérben tizenkettőször, hogy „ments meg minket és az egész világot”.  Ez  a  két  könyörgés  közös  tőről,  ugyanazon  isteni  forrásból  származik. Egyetlen igaz áhítat sem állíthatja őket szembe, viszont  egymás kiegészítői lehetnek.

Mindezeken túl, ezek az imák Eucharisztikus áhítatok. Arra hívnak  minket, hogy szemléljük az eseményeket, amiket az Eucharisztiában ünnepelünk.  Ezekkel  az  imákkal  felkészülhetünk  a  szentmisére,  de  hálát is adhatunk érte.

Vannak, akik ellene vannak ezeknek az áhítatoknak, mondván miért osztjátok meg Krisztust? Egyesek odaszentelik magukat a Szent  Szívnek, a Szent Arcnak, mások a Szent Sebeknek, a Drága Vérnek…  Krisztus  sokoldalú,  be  nem  határolható.  Senki  nem  tudja  egyetlen  áhítattal kimeríteni Őt. Az egyik kiegészíti a másikat, és mind találkozik Krisztusban. Jézus nincs ez ellen. A megváltás titkának egy-egy  misztériumát  felfedi  a  Neki  tetsző  időben,  hogy  közelebb  vonzzon  minket Magához.

Ahelyett tehát, hogy vitatkozunk az önátadás sokféle lehetőségéről, adjunk hálát az Úrnak, és köszönjük meg, hogy ilyen  kimeríthetetlenül gazdag a katolikus áhítatok tárháza.

A  Szűzanya  Rózsafüzérében,  amelyet  Szent  Domonkosnak  adott,  Isten ajándéka nyilvánul meg, amely összefoglalója az Újszövetségnek,  Jézus élete, halála és feltámadása, valamint a saját, jövőbeli dicsőségünk áll benne elmélkedésünk középpontjában. A Szűzanyával együtt  imádkozzuk végig ezeket az eseményeket a rózsafüzérben, és ezt folytatnunk kell. Mária egyetlen gyermeke sem hajthatja álomra fejét addig,  amíg el nem imádkozta a rózsafüzért, csatlakozva ez által a világ összes  gyermekéhez, akik Mária gyermekei. Nagyon hasznos és erőteljes ima  a rózsafüzér. Élni Mária életét, és önmagunkat Máriának szentelni egy  nagyon erős jele annak, hogy Isten országához tartozunk.

Napjaink  szorongattató  idejében  lelki  ajándék  a  Drága  Vér  rózsafüzére,  valamint  önmagunk  odaszentelése  az  Oltáriszentségnek,  az  Isteni  Irgalomnak  és  Máriának. Ami  ezt  a  rózsafüzért  nagyon  erőteljessé  teszi az az, hogy Jézus keresztje alatt állunk Szűzanyánkkal, a Fájdalmak  Anyjával, a Társmegváltóval, a mi Közbenjárónkkal és minden kegyelmek  Kiosztójával. A mi tekintetünk Jézus 5 Szent Sebére szegeződik, és arra a  Vérre és Vízre, melyet értünk hullatott. Az Ő Sebeire és Vérére hivatkozunk Szűzanyánkkal, mert gonosz napokat élünk. (Ef. 5,16) Szükségünk  van az Áldott Szűz pártfogására, szükségünk van arra, hogy önmagunkat  teljesen az Ő Szeplőtelen Szívének szenteljük, hogy aztán rajta keresztül  imádjuk és önmagunkat átadjuk Jézus Szent Szívének, és az Ő Legdrágább  Vérének, azért, hogy kiálljuk a megpróbáltatásokat és védelmet kapjunk a  sátáni cselvetések és cselekedetek ellen. (vö. Ef. 6:10-13)

A rózsafüzér nagyon erőteljes ima. Mint minden, ami erőteljesen  lelki, ez is egyszerű, lélekemelő és telve van vigasszal. Lefedi a személyes és a világi szükségleteket is. Ereje megmutatkozik a védelemnyújtásban, a szabadításban, a megerősítésben és a harcban.

A  Legdrágább  Vér  rózsafüzér  Isten  dicsőségének  jele,  aki  irántunk  érzett  szeretetének  bizonyításaképp  feláldozta  Egyszülött  Szent  Fiát  a  Kereszten. (Jn. 3:16) Isten kimeríthetetlen irgalma a mi megváltásunk forrása. Senki nem veszhet el, aki önmagát Jézus Szent Sebeinek és Drága  Vérének szenteli. A gonosz nyila nem érintheti őket, miképpen a halál angyalai sem látogathatták meg azon izraeliták házait, amiket megkentek a  bárány vérével.(Kiv. 12:1-36) Így biztosítja az Úr a biztonságot, védelmet  és szabadságot mindazoknak, akik tisztelik az Ő Szent Sebeit és Vérét.

A Drága Vér rózsafüzérén keresztül kérleljük az Urat, hogy az Ő  Sebeinek és Vérének érdemein keresztül gyógyítson és szabadítson  meg minket, mivel „az Ő Sebei szereztek nekünk gyógyulást”. (vö.  1Pét. 2:24) Ezen az imádságon keresztül kérhetünk békét is az Úrtól,  és Ő olyan békét ad nekünk, melyet a világ nem tud adni. (vö. Jn14:27)

Csak a lelki vakságban szenvedők tagadják, hogy az idő, melyben  élünk rossz és gonosz. Változtassuk ezt jóvá a magunk, és a világ számára azáltal, hogy imádkozzuk a Legdrágább Vér rózsafüzérét, és befedjük magunkat és az egész világot Jézus Krisztus Legdrágább Vérével.  Próbáld ki és meglátod, hogy határozottan meg fog győzni téged.

A Legdrágább Vér irgalmazzon nekünk és az egész világnak, miként  azt  a  Miasszonyunk  is  esdekli  számunkra,  a  mi  Urunk  Jézus  Krisztus által! Ámen.

Ayo-MariaAtoyebi, OP Ilorin Egyházmegye püspöke (Nigéria)

2001. június 14. Krisztus Szent testének és Vérének ünnepe

NIHIL OBSTAT: Rev. Fr. Stephen Obiuxwu CensorDeputatus, Chairman. Doctrine and FaithCommittee Archdiocose of Onitsha, AnambraState 430001 NIGERIA, Ist July, 1999.

IMPRIMATUR: Ayo-MariaAtoyebi, O.P.Bishop of llorinDiocese Ilorin, KwaraState 240001 NIGERIA, 17 th June 2001. (“Jézus drága Vérének rózsafüzére…” c. könyv bevezetője, Stella Maris Alapítvány, 2015)

Forrás: Tengernek Csillaga, 2015/4. szám

Létrehozva 2021. április 5.