Viganò érsek: Mária, a papok és az Eucharisztia a Sátán elleni harc kulcsa

Papság, szentmise, Eucharisztia, Szűz Mária: vallásunk ezen alapjait naponta támadja az ördög és szolgái. A Legszentebb Mária tiszteletére bemutatott szentmise isteni liturgiája Regina Crucis címmel az episztolában az asszony és a sárkány apokalipszisének látomását ajánlja nekünk, amely nagy és fontos gondolkodási pontokat kínál ezen az ünnepélyes ünnepen.

Az asszony a Legszentebb Máriát jelképezi, és így az Egyházat, amelynek királynője és anyja, mivel ő Urunk és Istenünk anyja, a misztikus test feje, és a keresztények lelki Anyja, akik ennek a testnek élő tagjai. Szűzies lábaival a nő a holdat tapossa, így jelképezve a mulandó és változó dolgok megvetését, szemben Isten megváltoztathatatlan örökkévalóságával. Az igazságosság napjával van felöltözve, vagyis Krisztus védelme alá helyezve, és tizenkét csillagból álló koronát visel, a tizenkét apostolt, akik az Egyház ékességei.

A szülés fájdalmai miatt kiáltott sírása arra utal, hogy a Szent Egyház – csakúgy, mint a Legszentebb Mária – Isten gyermekeit a kegyelem életébe szüli, fájdalmaikat együttérzéssel és harmóniában egyesíti Krisztus szenvedésével és megváltásával, így érdemelte ki a Szűz számára a Kereszt Királynője címet. Szűz Mária Krisztussal volt, amikor Ő a keresztről a világ uralkodójának nevezte magát; és a kereszt lábánál a tökéletes bánat királyi köntösébe öltözött, hagyta, hogy átszúrják és megkoronázzák, és isteni Fiával együtt tartotta a szenvedés jogarát.

Az Egyház – amelynek Mária az anyja – nemzette a legkedvesebb gyermekeit is: a papokat, a Nap és a vér szolgáit, ahogyan Sienai Szent Katalin nevezte őket. Születésük a sárkányt, vagyis a Sátánt idézi, mert darabokra akarja tépni őket, hogy megakadályozza őket abban, hogy misztikusan megújítsák a keresztáldozatot, amely által az Úr visszaadta a természetfeletti rendnek azt, amit Ádám bűne érdemelt ki, hogy elveszett. És az első szüleink kiűzése óta a Protoevangelium ígérete (1Móz 3,15) csalhatatlanul utal az Apokalipszis látomására, amelyben Krisztus és a Sátán közötti harc újratermelődik, Krisztus utóda, azaz az Egyház, és a Sátán utóda, azaz az antiegyház vagy a szabadkőműves globalista Szanhedrin között.

Felhívom figyelmüket a sárkány hármas támadására: az első támadás Jézus Krisztus, az asszony újszülött Fia ellen irányul (Jel 12:5), aki a sárkány támadása elől a mennybe való elragadtatással menekül; a második támadás az asszony ellen irányul (Jel 12:6), aki a pusztába menekül – ami a Sátán támadásaitól védett hely allegóriája – 1260 napra, azaz 42 hónapra vagy 3 hónapra.5 évig, azaz az antikrisztus uralkodásának idejére (Jel 12,6 és 14); a harmadik támadás az asszony gyermekei, azaz a keresztények és az egyház ellen irányul, de ők a Bárány vérének köszönhetően győzelmet aratnak a sárkány felett (Jel 12,11).

Nagyon építőnek és értelmesnek találom a Sátán támadásának ezt a hármas megkülönböztetését: látjuk, hogy az ördög mindig Krisztust támadja, először az Ő személyében, majd misztikus testében, végül pedig az Ő hívőiben. A győzelem, amelyet az Úr akar elérni, mégis csak a harmadik támadásban valósul meg: “És megharagudott a sárkány az asszonyra, és elment, hogy háborút indítson a többi leszármazottja ellen, azok ellen, akik megtartották Isten parancsolatait és szívükben hordozzák Jézus bizonyságtételét” (Jel 12,17). Kik ezek? Kikről beszél Szent János, amikor az asszony leszármazottaira utal, ha nem azokról, akik hűségesek maradtak, és nem hagyták elszakadni a hitet, és nem hagyták, hogy a sárkány farkával elragadja őket (Jel 12,4)?

Nagy vigasztalás látni, hogy az Úr milyen szívesen hívja gyermekeit a Sátán elleni harcra, hogy az Isten akaratának való nagylelkű átadásuknak köszönhetően engedelmes eszközei legyenek Krisztus győzelmének a gyilkos felett, aki kezdettől fogva gyilkos volt (Jn 8,44). Az Úr nem egyedül akar győzni: azt akarja, hogy az Ő győzelme a miénk is legyen, ha Krisztus királyunk és Mária királynőnk zászlaja alatt vesszük fel a harcot, akik visszavásároltak minket – Krisztust szenvedése és megváltása által, valamint a Legszentebb Máriát könyörületessége és társmegváltása által – az ördög rabszolgái állapotunkból. És nézzétek ismét a keresztet, amelyen a király ül, és amelynek lábainál áll az anyakirálynő; királynője és anyja minden megkereszteltnek, de különösen minden papnak, akiket az Úr rá bízott, mint vitéz alattvalóit és odaadó gyermekeit.

Ne lepődjünk meg tehát azon, hogy a sárkány ádáz gyűlöletet táplál az Egyház gyermekei iránt, akik mindannyian a Legszentebb Mária lelki gyermekei: ez a gyűlölet maga az Egyház, a Szeplőtelen Szűz és Isten Fia, a mi Urunk Jézus Krisztus iránti gyűlölet tükörképe. Inkább lepődjünk meg, ha a sárkány nem próbál meg minket felfalni, mert ez azt jelentené, hogy nem látja bennünk Krisztust, és nem tekint bennünket akadálynak abban a háborúban, amelyet Isten ellen folytat.

Inkább csodálkozzunk, ha a sárkány szolgái úgy kezelnek minket, mintha a barátaik lennénk, mert ebből meg kell értenünk, hogy a világ szelleme szerint cselekszünk és gondolkodunk, és nem Isten Lelke szerint.

A teljes cikk elolvasható itt.

Létrehozva 2023. június 4.