Az Egyház megújulásáról szóló dolgozat sorozatunkban szólni kell az Egyház prófétai feladatáról is. Ez a dolgozat az Egyházban ma szükséges, élő prófétai tevékenységről szól.
Mottó: A prófétai beszédet el ne vessétek (1Tessz 4;19)
Az Egyház megújulásáról szóló dolgozat sorozatunkban szólni kell az Egyház prófétai feladatáról is. Ez a dolgozat az Egyházban ma szükséges, élő prófétai tevékenységről szól.
Mottó: A prófétai beszédet el ne vessétek (1Tessz 4;19)
Az Egyház megújulásáról szóló dolgozat sorozatunkban szólni kell az Egyház prófétai feladatáról is. Ez a dolgozat az Egyházban ma szükséges, élő prófétai tevékenységről szól.
Mottó: A prófétai beszédet el ne vessétek (1Tessz 4;19)
A pápa jogi kompromisszuma az azonos neműek házasságáról egy vonal kultúránk futóhomokjában
Az előző cikkben (Fogamzásgátlás, abortusz, homoszexualitás – Hogyan erodálja „az erkölcsi kompromisszum törvénye” alapjainkat) láttuk, hogyan működik az erkölcsi kompromisszum törvénye a fogamzásgátlás, az abortusz és a csecsemőgyilkosság kérdéseit illetően. A folytatásban meg kell látnunk, hogyan vonatkozik ez a homoszexualitásra és a homoszexuális házasságra.
Amit tegnap erkölcstelennek tartottak, és amit ma erkölcsösnek tekintenek korlátozott körülmények között, azt holnap minden körülmények között elfogadjuk.
Az erkölcsi kompromisszum törvénye nem egy elvont elméleti fogalom, hanem onnan származik, ami valójában a Nyugaton történik, ahogy lassan szekularizálódunk (amit erkölcsi kérdésekben a keresztény kompromisszum jelentősen segített).
A törvény a következő: „Amit tegnap barbárnak, erkölcstelennek és elképzelhetetlennek tartottak, és amit ma erkölcsileg elfogadhatónak tekintenek, mint egy jogi aktust korlátozott körülmények között, azt holnap minden körülmények között alapvető emberi jogként fogadunk el, a civilizált társadalom általános fejlődése részének tekintve, és elképzelhetetlen élni enélkül.”
A Makovecz Imre által egykor megálmodott katedrális terve újra az érdeklődés fókuszába került. A vitára okot adó koncepció kérdéses pontjaira Gégény István katolikus hittanár világít rá.
Vajon Szent Mihály arkangyal megvéd-e bennünket a gonosztól?
Tíz éve dolgozik a Kossuth-díjas építész, hogy felépülhessen mestere, Makovecz Imre katedrálisa.
Szent Piót tisztelik Garabandalban
Sem a Garabandal film készítőinek, sem ezen cikknek nem az a szándéka, hogy kétségbe vonja az Egyház illetékes hatóságának álláspontját Garabandal státusát illetően - "természetfölöttisége nem bizonyított". Sőt, mindenben alávetik magukat ennek a döntésnek. A szerk.
[…] Sir Raleigh Walter volt egyike az elsőknek, akik az indiánok eme szokását [mármint a dohányzást] Európában is meghonosították. Egy napon kényelmesen letelepedett a vendéglőben, és rágyújtott. Jön a pincér és néz… Néz, néz, olyat lát, amilyent még soha életében: Sir Raleigh Walter nagy füstfelhő közepén ül: előtte füst, mögötte füst, sőt még orrán-száján is jön a füst. No, ez a vendég meggyulladt! – villan fel a pincérben az ijesztő gondolat. Ijedten kap egy teli veder után, és jól nyakonönti hideg vízzel a gyanútlanul kényelmesen dohányzó vendéget.
Ilyen hideg zuhany akar lenni ez a kis füzet is.
A minap komoly karriert futott be annak a metodista prédikátornak az esete, aki az amerikai Kongresszusban elmondott hiperinklúzív imáját így fejezte be: „amen and awoman”. Ez akár vicces is lehetne, ha nem lenne egy egész kultúra megháborodásának ijesztő tünete. A prédikátor imádsága nemcsak egy buta tévedés volt, nem is pusztán a szervilizmus ostoba példája, hanem egy elképesztően bizarr kulturális trendnek való megfelelési kényszer elborzasztó megnyilvánulása. A trend az igazán figyelemre méltó, nem az ima és a butaság.
Az asztrológia ellentmond a becsületnek, tiszteletnek és szerető félelemnek, amivel Istennek tartozunk egyedül.
„Mindenfajta jövendölés elvetendő: a Sátánhoz vagy a démonokhoz fordulás, a halottidézés és minden más praktika, mely hamisan azt hirdeti, hogy képes ’lerántani a leplet’ a jövendőről. A horoszkópok, az asztrológia, a tenyérjóslás, a kártyavetés, a jelek értelmezése, a jövőbelátás, a jósokhoz (médiumokhoz) fordulás mind arra törekszik, hogy hatalma legyen az idő, a történelem és végső soron az emberek fölött; ugyanakkor kegyessé akarják tenni a titokzatos hatalmakat. Mindezek ellentmondanak a szerető félelemhez kapcsolódó tiszteletnek és imádásnak, mellyel egyedül Istennek tartozunk." (KEK 2116)