Miért kell harcolnunk

Amikor nagyon naiv tizenegy éves voltam, egy csapat fiú az iskolából elkapott a szomszéd udvarában, egyedül. Egy barátnőm volt velem, de ő elszökött. . Alig tudtam eleget ahhoz, hogy féljek, de azt tudtam, hogy nem szeretem, ha egy nálam nagyobb ember lefog.

Mivel egyértelműen túlerőben voltak, nem küzdöttem. Nem is beszéltem erről, egészen a húszas éveimig. Gondolom, olyan károkat okozott, amelyeket nem is értek, de Krisztuson keresztül a megbocsátásig jutottam, és az egészet magam mögött hagytam.

Amin soha nem tudtam túllépni, az a fájdalom és a szégyen, hogy nem küzdöttem. Magamra hagytam magamat egy erősebb ellenséggel szemben. Közreműködtem a saját pusztulásomban. Azzal, hogy nem vontam felelősségre a tetteseket, a gonoszt erősítettem.

Az elmúlt 50 évben megfogadtam, hogy soha többé nem hagyom, hogy a gonosz harc nélkül elragadjon engem.

Most pedig itt vagyunk. A gonosz soha nem volt még ilyen feltűnő, erős és átható. Apró módon küzdök: cikkeket írok, nyilvános tanúságot teszek, táblákat teszek ki az udvaromra. De ne tévedjetek el, a Nagy Harc közeleg. Ez vagy diadalénekeket fog szülni a bástyákról, vagy siratóénekeket a marhavagonokból, de harc lesz. Napról napra elkerülhetetlenebbé válik, ahogy a Sátán előrébb tolja saját programját.

Készen állunk? Fel fogunk állni, vagy passzívan megadjuk magunkat egy erősebb ellenségnek? Feladjuk-e magunkat és gyermekeinket, egyházunkat, hazánk nemes eszméit harc nélkül? Nincs dicsőség abban, ha passzívan hagyjuk, hogy a gonosz ellopjon mindent, amit értékesnek tartunk, mindent, amit Isten értékesnek tart. Meg kell vívnunk a harcot. Nem véletlenül hívnak minket harcos egyháznak. Krisztus meggyőződéses katonái vagyunk

A jó, hívő keresztények elkövetik azt a hibát, hogy azt gondolják, Isten harc nélkül megment minket, miközben mi passzívan nézzük a tűzijátékot. Az üdvösségtörténetnek nem ez a mintája; Isten megköveteli tőlünk, hogy cselekedjünk. „Jámbor tévedéseknek” fogom nevezni az okokat, amelyeket magunknak adunk, hogy ne kelljen mindent kockáztatnunk a harcban. Három ilyet hallottam már:

  1. Isten irányít. Nekem csak imádkoznom kell.
  2. Ha megölnek, hát legyen. Jó életem volt.
  3. Engedelmeskednem kell a hatóságoknak, mert ők a hatóság.

Bizonyára Isten irányít, de maga a megtestesülés ténye is azt mutatja, hogy Isten megköveteli tőlünk, hogy mi is tegyük a saját dolgunkat. Mária intelme nélkül, az apostolok és az Egyház nélkül is le tudott volna nyúlni és megmenteni az emberiséget, de nem ezt tette. Ez mindent elmond a mi szerepünkről. Mindannyiunknak megvan a maga szerepe, ahogy Szent Pál mondja:

„Örömmel szenvedek értetek, és testemben kiegészítem, ami Krisztus szenvedéséből hiányzik, testének, az Egyháznak javára.” (Kol 1,24)

Milyen radikális kijelentés ez! Szent Pál tulajdonképpen azt mondja, hogy az ő cselekedeteire, a mi cselekedeteinkre van szükség a lelkek üdvösségéhez még azután is, hogy Krisztus befejezte üdvözítő küldetését.

Pál maradhatott volna Damaszkuszban megtérése után, és egyszerűen imádkozhatott volna a testvérekért. Világklasszis imádkozó volt, eksztázisig és látomásig. Nem kellett volna veszélyes utakat megtennie, ellenséges bírák elé állnia, és végül kard által elveszítenie fejét. Isten Pál segítsége nélkül is megmenthette volna az összes galatát, korinthusit, efézusit és rómait. De nem, Ő arra kérte Pált, hogy lépjen ki, messze ki a komfortzónájából, és tegye kockára újra és újra az életét, hogy megalapítsa az egyházat, és segítsen megerősíteni azt a Testet, amely az emberi idők során megmarad.

A keresztények úgy emlékeznek Lepantóra, mint az ima erejének példájára; és ez így is volt. De elfelejtik azt az emberi erőt, bátorságot és kockázatot, amely a hit megmentéséért vívott háborúban 1571-ben felmerült. Ha a Szent Liga nem hajózott volna bátran a csatába, 65 000 ember életét kockáztatva és 10 000 ember életét elvesztve, hogyan tudta volna Mária megnyerni számukra a győzelmet? Hogyan menthettek volna meg 12 000 keresztény rabszolgát anélkül, hogy a csatahajók megtámadnák a rabszolgaszállító hajókat, ahol fogva tartották őket? Sok hívő imádkozta a rózsafüzért a szárazföldön, V. Pius pápa vezetésével. És valóban, a Győzedelmes Szűzanya győzött; de nem tudta volna a győzelmet véghez vinni, ha nem lettek volna emberi erőfeszítések, hogy erőt adjon ezeknek.

Isten évtizedekkel ezelőtt, isteni elrendeléssel megállíthatta volna a legális abortuszt, de Ő megkövetelte, hogy megjelenjünk a járdákon, dolgozzunk tisztességes jelöltekért, beszéljünk nyilvános gyűléseken, és közbenjárjunk másokért. 2016-os kampánya során Trumpnak volt egy magántalálkozója egy régi életvédő aktivistával, aki sok harc veteránja volt. Ez gyújtotta meg a tüzet Trump kissé homályos álláspontja alatt az életkérdésekben.

Amikor a harmadik vitában Clinton ellen indult, mindannyian tudtuk, hogy valami elképesztő dolog történik, mert ráérzett erre! Olyan volt, mint egy megfoghatatlan csere: az életvédők hosszú évek áldozatos munkája egyenesen a jelölt szívébe hatolt. Aztán elnökként Trump egyenesen olyan bírákat jelölt, akiket csak szörnyű személyes gyötrelmek és üldöztetés után erősítettek meg. Végül eljött 2022. június 24-e. A sok munka, a sok csata és a sok ima táplált egy olyan folyót, amelyet már nem lehetett visszatartani. 

Ha csak imádkoztunk volna az abortuszért, talán még mindig legális lenne országszerte, és kétségtelen, hogy nemzetünk még nagyobb bajban lenne, mint most. Maga a harc visszatartotta a gonoszság legrosszabb részét. Az ima volt a harc legnagyobb része, de nem ez volt az egész harc. Az ima olyan, mint a testpáncél, amit egy harcos felvesz, mielőtt küldetésre indul. Ha csak beöltözne, de soha nem hagyná el az otthonát, a gonosz alapértelmezés szerint győzne.

A második jámbor tévedés szerint azt hisszük, hogy ha a gonosz eljön értünk, akkor akár oda is adhatjuk az életünket, és csak menjünk tovább, hogy Jézussal legyünk. A helyzet a következő: ha nem harcolunk azért, hogy megtartsuk az életünket, ameddig csak lehet, honnan tudjuk, hogy nem volt-e még valami, amit Isten nekünk szánt? Egy gonosz tettet elkövető ember megszakította Isten velünk kapcsolatos tervét (hiszen lehetetlen, hogy Isten rosszat akarjon), tehát milyen csodálatos dolog veszik el, ha hagyjuk, hogy a gonosz megszakítsa az életünket?

Amikor mindent megtettünk, hogy megvédjük magunkat és a ránk bízottakat (KEK 2263-2265), de még mindig legyőznek bennünket, akkor „úgy halunk meg, mint a bajnokok”, ahogy Doug Barry, a Battle Ready Coalition tagja fogalmaz.

A harmadik jámbor tévedés a „rezignált engedelmesség”. Viganó érsek ezt a kifejezést használta egy június 30-i interjúban, alig néhány héttel ezelőtt.

A becsületes polgárok számára elképzelhetetlen, hogy azok, akik kormányozzák őket, ezt azzal a perverz szándékkal tehetik, hogy aláássák és tönkretegyék őket olyannyira, hogy ezt nagyon nehezen tudják elhinni. Ennek a nagyon súlyos problémának a fő oka a hatalom korrupciójában keresendő, a kormányzottak rezignált engedelmességével együtt.

Más szóval, amikor az emberek továbbra is engedelmeskednek még a korrupt hatóságnak is, akkor az emberek azok, akik lehetővé teszik a gonoszt. Ha nem lennénk ilyen rezignáltan engedelmesek, a hatóságok nem tudnák elvenni a megélhetésünket, az energiánkat, az élelmünket és az egészségünket. Tudjuk, hogy feltételezett vezetőink a gonosznak adták magukat, tudjuk, hogy a dicsőített oltás veszélyes, hogy munkaképes korú emberek magyarázat nélkül halnak meg, hogy kormányunk háborút provokál egy másik atomhatalommal. És mégis éljük az életünket, hálásak vagyunk, hogy a penge még nem esett a saját nyakunkra.

Csendben reméljük, hogy a választási csalást kijavítja… valaki, aki hatalmon van. Reméljük, hogy megmenekülünk a nukleáris katasztrófától… valaki által, aki hatalmon van. Bízunk a hatalomban anélkül, hogy bizonyítékok lennének jóságukról vagy bölcsességükről, csak arra számítunk, hogy ők harcolnak helyettünk.

Keresztények, ébredjetek fel! Ha a hatalmon lévők gonoszak, a rezignált engedelmesség ésszerűtlen. Nem nézhetjük tétlenül, amikor túlszexualizálás és perverzió által ellopják gyermekeinket, amikor olyan oltásokat kényszerítenek ránk, melyek csak vészhelyzetben használhatók, amikor megnyitják határainkat háttérellenőrzés nélkül, ismeretlen hordák előtt, amikor zavart elméjű polgárok zaklathatnak és büntetőjogilag fenyegethetnek mindenkit, aki nem ért velük egyet.

Hol van a mi harcunk? Az egy dolog, hogy egy 11 éves kislány feladja az erősebb ellenséggel szemben; de egészen más dolog, hogy az erőforrásokkal rendelkező felnőttek visszariadnak a harctól. Ne várjunk addig, amíg fogolytáborokba kerülünk, hogy összeszedjük az akaratot a visszavágásra. Nincs annál rosszabb, mint azt kívánni, hogy bárcsak tettünk volna valamit jóval azután, hogy már megtehettük volna. 

Ahogy Józsué kiáltott az Úrhoz Ai-nál: „Mit mondjak, mikor Izrael meghátrált ellenségei előtt?”. És a mi nagy Istenünk így válaszolt neki: „Kelj föl! Miért fekszel így, arcra borulva?Szentelődjetek meg holnapra, holnap reggel álljatok fel a törzsek rendjében.” Miután az Úr parancsait maradéktalanul betartották, Izrael bevette Ai városát az Úr nevében (lásd Józsue 7).

Álljunk hát fel és szentelődjünk meg, készen állva a harcra, amikor az Úr az eljövendő csatába hív bennünket.

Hálás vagyok Doug Barry harci szellemének, amiért megvilágította az első két jámbor tévtanítást, és amiért annak szentelte magát, hogy Isten népében a készenlétet építse.

A cikk forrása angol nyelven

Létrehozva 2022. november 13.